Je leest er vaak over, over wat je vooral wel moet doen om hoger op Google te verschijnen. Maar wie zegt dat die informatie ook daadwerkelijk klopt? Check in elk geval altijd hoe actueel de informatie is en dubbelcheck die informatie voordat je er daadwerkelijk mee aan de slag gaat. Het zou zonde zijn je tijd aan iets te besteden en het gewenste effect niet behaald wordt. En daarom kort op een rijtje de dingen waar je geen tijd en energie in hoeft te steken als het gaat om je Google Ranking.
Voor je ranking zijn ze niet belangrijk, maar de meta description is wel belangrijk voor de weergave in Google en dat beïnvloed het klikgedrag van de lezer. Dus maak deze hele korte tekst interessant genoeg om de lezer naar jouw website te krijgen.
Niet. Google doet niet aan leeftijdsdiscriminatie. Maar in die tijd dat je website bestaat is het wel mogelijk dat er al heel vaak naar jouw website is gelinkt. En dat telt dan wel weer voor Google. Dus hoe meer links je naar jouw website hebt, hoe meer autoriteit je in Google kunt verwerven.
Een wattes? Als je dat denkt, helemaal prima. Houden zo. Google doet daar namelijk niets mee. Of nou ja, je maakt het Google wel wat makkelijker om de structuur van je site door te krijgen. Maar het maakt niet uit voor de ranking.
Nee hoor, want Google kijkt niet naar de Analytics-gegevens. Dat je bouncerate zo hoog is, kan bijvoorbeeld te maken hebben met spambots die je website veelvuldig bezoeken, maar ook bezoekers die hun antwoord heel snel gevonden hebben!
Ook dat is een fabel. Dat zou betekenen dat als je er een heleboel onzin neerzet, je hoger zou komen. Gelukkig kijkt Google daar niet naar, wel naar de kwaliteit en de inhoud van de tekst. En of je links gebruikt. Beter nog: of er naar jouw pagina’s gelinkt wordt. Voor een blog is het wel zinvol om meer dan 300 woorden te gebruiken, maar dat heeft dus geen invloed op je ranking.
Wederom, verhogen van je autoriteit krijg je vooral door het besteden van je tijd aan het linken en gelinkt worden en het creëren van interessante inhoud. Een site met een enkele pagina wat kwalitatief goed geschreven is en inhoudelijk aantrekkelijk is en waar veel links naartoe en vandaan komen is voor Google veel interessanter om hoger te plaatsen, dan een website met superveel nutteloze inhoud. Daarnaast zijn er nog een aantal andere zaken wat ook nog invloed heeft, maar dat is voor dit blogonderwerp dan weer niet interessant.
Deze informatie heb ik niet zelf bedacht noch verzonnen danwel bij elkaar gezocht. Het werd mij verteld tijdens een masterclass bij BCN (om 07.00u in de ochtend) door Arjan Oldser van Website Nazorg. En nu hopen dat hij met een linkje terug linkt naar mijn website… 🙂
Hulp bij nodig? Ik kijk graag met je mee!
Check ook de mogelijkheden voor content management.
Ik heb vandaag weer even een uurtje - of 2 - besteed aan het opruimen…
Ben jij nog zo'n ondernemer die met een schoenendoos aan bonnetjes je meld bij je…
Terwijl de kinderen vakantie aan het houden zijn, zit mama toch maar weer even achter…
Sinds ik BNI ken, ben ik veel actiever op LinkedIn geworden (en veel minder actief…
Het werd wel weer eens tijd voor een nieuw blog op deze website. Dit keer…
In het dossier 'oplichting' (zie vorig blog 'Hoe herken je een oplichter?') kunnen we een…
This website uses cookies.