Na de lunch zit ik nog eens even wat op Facebook rond te kijken. Niet echt doelloos maar ook niet echt doelgericht. Eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik nu zal gaan doen. Ik loop namelijk een beetje vast op het vinden van klanten danwel gevonden worden door klanten. De site draait al enige tijd, de SEO is – voor zover mij bekend is – goed ingericht, ik post regelmatig iets op Facebook, maar toch wil het maar niet lukken. Wat dat betreft komt er bij het zelfstandig ondernemerschap veel meer kijken dan dat je soms qua kennis en kunde in huis hebt.
Terug naar Facebook. De volgende tekst trok mijn aandacht en ‘opened my eyes’.
” Wat me opvalt is dat zzp-ers het ontzettend moeilijk vinden om keuzes te maken en focus te houden. Kijk maar eens naar websites van veel coaches, trainers en andere dienstverleners. Je ziet daar zoveel verschillende opties en mogelijkheden dat je als klant totaal niet meer weet wat de coach expert maakt en waarom je juist bij deze coach moet zijn.
Heb het lef om 1 ding aan te bieden. 1 ding waar je gewoon supergoed in bent. En stop met de rest.
Ga al je artikelen en posts schrijven over datgene waar jij je keuze in hebt gemaakt. Laat je zien als de expert op dat terrein. En claim dat domein.
Word je werk dan niet heel saai? Nee, want je kan juist heel veel creativiteit achter de schermen kwijt.
Gaat er dan ook mensen NEE zeggen? JA dat gaat ook gebeuren, maar het meest toffe is dat er ook veel meer mensen JA gaan zeggen. Als je duidelijk bent krijg je een duidelijke JA of een duidelijke NEE. Als je onduidelijk bent krijg je geen NEE en geen JA.
Dus maak de keuze. Ruim alles op wat je ballast kost. En ga ervoor. Het maakt dat jij binnen een mum van tijd je kop boven het maaiveld hebt uitgestoken. ” Aldus Simone Levie.
Verrek, ze heb helemaal gelijk! Hou focus en gebruik al het overige binnen je focus!
Bij deze begin ik met mijn fotografie-aanbod. Ik blijf dit uiteraard nog wel doen want het is immers een hobby, maar ik bied het niet meer aan op mijn zakelijke website. Het kan gewoon een standaard onderdeel zijn wat ik aan kan bieden als ik de klant verworven heb.
Wordt vervolgd!
Ik heb vandaag weer even een uurtje - of 2 - besteed aan het opruimen…
Ben jij nog zo'n ondernemer die met een schoenendoos aan bonnetjes je meld bij je…
Terwijl de kinderen vakantie aan het houden zijn, zit mama toch maar weer even achter…
Sinds ik BNI ken, ben ik veel actiever op LinkedIn geworden (en veel minder actief…
Het werd wel weer eens tijd voor een nieuw blog op deze website. Dit keer…
In het dossier 'oplichting' (zie vorig blog 'Hoe herken je een oplichter?') kunnen we een…
This website uses cookies.