Na mijn eerste factsheet wilde ik toch nog even wat dieper ingaan op het maken van een website. Dat klinkt namelijk eenvoudiger dan het is. Kwam ik dus achter.
Voorheen klikte je een paar pagina’s in elkaar, een paar zoekwoorden erbij vermelden en het was al snel goed. Tegenwoordig moet het aan zoveel meer voldoen. Uiteraard moet je het allemaal doen zoals je het zelf wilt, maar als je gevonden wil worden op het World Wide Web zijn er toch wel een paar tools om rekening mee te houden. Deze tools heb ik op een rijtje in mijn tweede factsheet gezet.
En dat is handig om als basis te gebruiken, maar naarmate ik er langer mee bezig ben en dieper in de materie graaf, hoe meer ik erachter kom dat het pittige kost is. Ik heb inmiddels zeventien A4’tjes volgetypt met adviezen en tips om mijn zichtbaarheid in de zoekmachines (voornamelijk Google) te kunnen vergroten. Dan hebben we het over SEO, linkbuilding, metadescription, on-site links, anchortext. In marketingbedrijven blijkt de functie ‘SEO text writer’ al echt te bestaan! Tja, daar kunnen wij kleine ondernemers natuurlijk niet tegenop met onze huis-tuin-en-keuken gekrabbel.
Kortom, begin goed en start met mijn tips om een website te bouwen, de rest komt met de tijd.
Je mag me trouwens ook vragen om jouw website te bouwen want die mogelijkheid bestaat.
Ik heb vandaag weer even een uurtje - of 2 - besteed aan het opruimen…
Ben jij nog zo'n ondernemer die met een schoenendoos aan bonnetjes je meld bij je…
Terwijl de kinderen vakantie aan het houden zijn, zit mama toch maar weer even achter…
Sinds ik BNI ken, ben ik veel actiever op LinkedIn geworden (en veel minder actief…
Het werd wel weer eens tijd voor een nieuw blog op deze website. Dit keer…
In het dossier 'oplichting' (zie vorig blog 'Hoe herken je een oplichter?') kunnen we een…
This website uses cookies.